IT.integro jest strategicznym Partnerem Microsoft Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV) i LS Retail w Polsce, współpracując w zakresie efektywnej edukacji rynku na temat zintegrowanych systemów informatycznych oraz wdrażając kompleksowy system z rodziny produktów Microsoft – Dynamics 365 Business Central oraz oprogramowanie dla sklepów i sieci handlowych LS Retail.
Osiągnięcia w sprzedaży oraz promocji systemu Microsoft Dynamics 365 Business Central w Polsce i Europie zaowocowały wieloma wyróżnieniami:
Spółka od lat wdraża systemy zarządzania sprzedażą w branży retail, dzięki czemu stała się kluczowym Partnerem LS Retail w Polsce. Podobnie jak w przypadku systemu Microsoft Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV), angażuje się nie tylko w realizacje projektów w firmach detalicznych, ale również w edukowanie rynku i wdrażanie innowacji.
Firma IT.integro od wielu lat realizuje wdrożenia systemów wspierających sprzedaż w polskich i zagranicznych firmach w branży handlowo-dystrybucyjnej. Wśród wspieranych przez nas marek znajdują się m.in. Marketing Investment Group, Cross Jeans, Solar Ltd., Kiko Milano, Westwing, Egmont Publishing, Pentel Sp. z o.o., Rajapack, Markslojd Sp. z o.o., Uniscale, Farutex, Dax Cosmetics, Maro, Chocolissimo, Trio Line, etc. Wśród zagranicznych firm handlowych wdrażaliśmy w Asics EMEA, DLF Trifolium, AVK Group, Kvik A/S, etc.
Cross Jeans dostarcza swoje produkty do wielu europejskich krajów. Zatrudnia ponad 6000 pracowników w kilku fabrykach, produkując rocznie miliony par jeansów. Firma posiada swoje siedziby w Belgii, Czechach, Szwajcarii, Austrii, Holandii oraz w Niemczech. Centrale marki znajdują się w Warszawie oraz Berlinie. Ponadto, Cross Jeans posiada własne biuro projektowe w Turcji. Kolekcje jeansów sprzedawane są obecnie w ponad 2000 punktów sprzedaży w całej Europie.
Przemysław Madejski, Dyrektor Operacyjny, Cross Jeans podkreśla, że w związku z dynamicznym rozwojem, firma poszukiwała globalnego rozwiązania wspomagającego zarządzanie – wspólnego dla wszystkich zagranicznych oddziałów, które zapewniłoby dostęp do spójnej bazy danych oraz wiarygodną analitykę.
Kluczowym wyzwaniem, jakie postawiła przed sobą firma Cross Jeans, była potrzeba integracji wszystkich rozwiązań wykorzystywanych do zarządzania kanałami B2B i B2C. Kolejnym celem było stworzenie spójnej bazy danych dostępnej w systemie ERP, pozwalającej na sprawną analitykę i raportowanie z wykorzystaniem wcześniej wdrożonych narzędzi Business Intelligence. Cross Jeans zmagał się z brakiem spójności danych, problemami w komunikacji, co skutecznie utrudniało realizację procesów biznesowych. Kierownictwu firmy zależało również na usprawnieniu procesu zatowarowania sklepów oraz zapewnienie możliwości pracy oraz sprzedaży w trybie offline, bez dostępu do Internetu.
Wśród najważniejszych korzyści wdrożenia systemu Dynamics 365 Business Central (Microsoft Dynamics NAV) należy wskazać możliwość integracji rozwiązań dedykowanych B2B, B2C oraz narzędzi analitycznych z systemem ERP. Dzięki połączeniu możliwości oraz skoncentrowaniu wszystkich istotnych danych w jednej bazie, Cross Jeans uzyskał większy poziom kontroli na procesami realizowanymi w organizacji.
W Cross Jeans zintegrowano ponadto wcześniej wdrożone rozwiązanie Business Intelligence, moduł do zarządzania danymi centralnymi oraz system do zarządzania sklepami detalicznymi LS Retail.
Firma lepiej planuje zatowarowanie, zapewniając dostępność produktów w sklepach, przy niższym nakładzie pracy. Może zapewnić klientom więcej możliwości, pozwalając na realizację zwrotów w dowolnym sklepie czy korzystania z kart podarunkowych.
Wychodząc naprzeciw zmieniających się potrzeb klientów, Cross Jeans zdecydował się rozszerzyć swoje działania sprzedażowe poprzez wprowadzenie programu lojalnościowego, szerokiego wachlarza dostępnych promocji i kart podarunkowych. Według badań rynku, aż 80% polskich konsumentów korzysta z różnego rodzaju programów motywacyjnych, a tendencja ta stale rośnie.
Prowadzenie programu lojalnościowego wśród klientów pozwala podnieść efektywność prowadzonych kampanii marketingowych dzięki zbieranym informacjom. Umożliwiają one zapoznanie się z gustami i oczekiwaniami klienta, jego zwyczajami zakupowymi oraz preferencjami. Dzięki tego typu informacjom można zoptymalizować prowadzone działania marketingowe i segmentować klientów według zachowań, zainteresowań, historii zakupów oraz wysyłać im personalizowane oferty i promocje.
Obok obsługi kluczowego dla firmy programu lojalnościowego, implementacja rozwiązań do zarządzania sprzedażą detaliczną LS Retail pozwoliła podnieść atrakcyjność zakupów dzięki możliwości prowadzenia różnego rodzaju akcji promocyjnych.
Pierwszym etapem standaryzowania procesów realizowanych w SOLAR oraz wymiany danych między sklepami a centralą było wdrożenie systemu Microsoft Dynamics NAV (Dynamics 365 Business Central). Objęło ono działy księgowości, sprzedaży, produkcji, zakupów. Wdrożenie objęło 60 użytkowników. Partner wdrożeniowy stworzył interfejs pozwalający na integrację systemu ERP centrali SOLAR z systemem POS używanym w sklepach tej marki. W tym zakresie firma także planuje znaczące zmiany i nosi się z zamiarem wdrożenia w sklepach oprogramowania LS Retail wspomagającego zarządzanie sklepami, wymianę danych z centralą, a także obsługę terminali POS.
Należąca do grupy Percassi, spółka KIKO Milano to popularna włoska marka posiadająca ponad 500 sklepów w Europie. Polska była pierwszym krajem w Europie Środkowo-Wschodniej, w którym KIKO otworzyła swoją sieć. W większości swoich salonów KIKO Milano używa zbudowanego w oparciu o Microsoft Dynamics NAV (Dynamics 365 Business Central) oprogramowania LS Retail.
Otwierając nowe salony w Polsce, firma Percassi skorzystała z rekomendacji centrali LS Retail, która wskazała IT.integro jako partnera wdrożeniowego wyróżnionego tytułem LS Retail Gold Partner. IT.integro jest również dostawcą polskiej wersji językowej oraz polskiej funkcjonalności LS Retail zapewniającej pełną zgodność systemu z wymaganiami Ministerstwa Finansów.
Współpraca z Percassi obejmowała nie tylko samo wdrożenie systemu, ale również doradztwo w zakresie uruchomienia salonów w Polsce i fiskalizacji kas rejestrujących. Wdrożenie LS Retail dla sieci salonów KIKO koncentrowało się na lokalizacji językowej specyficznych modyfikacji systemu wprowadzonych przez Percassi oraz przygotowaniu modułu do obsługi drukarek fiskalnych. IT.integro przeprowadziła również kontrolę zgodności procesów realizowanych w salonach z procesami centrali.
W trakcie wdrożenia opracowano niezbędny interfejs i przyciski dla stanowisk kasowych, a także parametry wydruku faktur fiskalnych, paragonów oraz raportów dobowych. Nasza firma pośredniczyła również w zakupie drukarek fiskalnych oraz przeprowadziła testy zainstalowanych urządzeń.
Kvik A/S to duńska firma działająca w branży meblarskiej. Firma posiada 130 sklepów na całym świecie. Od wielu lat organizacja korzysta z systemu Microsoft Dynamics NAV (Dynamics 365 Business Central) w obszarze produkcji oraz zarządzania sprzedażą w sklepach detalicznych. Zadaniem IT.integro było wsparcie wdrożenia rozwiązań w Kvik w Danii, Norwegii, Belgii oraz Finlandii.
IT.integro była odpowiedzialna za przygotowanie baz danych do migracji oraz ich połączenie, opracowanie lokalnych wersji językowych dla Microsoft Dynamics NAV (Dynamics 365 Business Central) oraz modyfikacji. Zadaniem spółki była również integracja systemu ERP z LS Retail – rozwiązaniem, które zapewnia standaryzację danych pomiędzy punktami POS w sklepach Kvik. Dodatkowo, IT.integro wdrożyła zestaw jednolitych rozwiązań i procedur dla efektywnego zarządzania zmianą i wersjami wśród wszystkich oddziałów. Liczne kastomizacje wdrożone na życzenie klienta są dostępne we wszystkich oddziałach.