Firmy w branży gastronomicznej odczuwają coraz większą presję w zakresie konieczności informowania o wartościach odżywczych serwowanych potraw oraz zawartych w nich alergenach. Wymagania dotyczące dostępu do odpowiednich informacji oraz ich transparentności wynikają nie tylko z przepisów prawnych, ale również z oczekiwań konsumentów. Coraz więcej osób musi przestrzegać zakazów dietetycznych. Rosnące potrzeby w zakresie diety to dodatkowe możliwości dla firmy i szansa stworzenia nowej dużej bazy klientów.
Krajowe Stowarzyszenie Restauracji odnotowało niebezpieczną reakcję alergiczną u nastolatka, który spożył bułkę od hamburgera z sezamem. Zamawiając posiłek, upewnił się, czy bułka nie zawiera nasion sezamu, lecz personel nie posiadał dokładnej informacji o alergenach. Matka chłopca sprawdziła jednak zawartość na stronie firmowej; okazało się, że wśród składników była mąka sezamowa. Na szczęście chłopcu udało się przeżyć. Jednakże, podobnie jak w tysiącach innych przepadków, i tym razem można było uniknąć reakcji alergicznej. Potwierdzają to badania agencji badawczo-edukacyjnej FARE.
Rozwiązanie LS Central Hospitality (LS Nav Hospitality) umożliwia nie tylko łatwiejsze zarządzanie biznesem, ale również pozwala szybko dostarczyć klientom wymagane informacje. Zapotrzebowanie na informacje ze strony klientów to potencjał rozwoju dla firm. Można go wykorzystać, zmieniając sposób obsługi klientów i jednocześnie zapewniając im bezpieczeństwo.
Raport Euromonitor dotyczący 10 najważniejszych trendów globalnych w 2014 roku informuje o tym, że konsumenci na całym świecie, zarówno w krajach rozwijających się i rozwiniętych są obecnie skłonni zapłacić więcej za zdrową żywność.
Dwa badania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych przez IFIC Foundation 2014 oraz National Restaurant Association przyniosły podobne rezultaty: zdrowe odżywianie jest jednym z najważniejszych celów dla amerykańskiego społeczeństwa. Wyniki pokazują również, że dostawcy żywności, którzy umieszczają informacje dotyczące wartości odżywczych oferowanych produktów, osiągają lepsze wyniki w stosunku do konkurencji. Ponad połowa klientów natomiast przyznaje, że będąc w restauracji, zwróciło uwagę na informacje takie jak wartość kaloryczna. Niewiele mniej klientów restauracji stwierdziło natomiast, że gdyby możliwe było zapoznanie się z wartością kaloryczną produktów w danej restauracji przy pomocy smartfonu, z pewnością skorzystaliby z tej funkcji.
Badanie QuickBite wykonane przez firmę Horizon w Wielkiej Brytanii potwierdziło, że klienci domagają się od restauracji znacznie lepszego dostępu do informacji o możliwościach w zakresie zdrowej diety. Grupa klientów, która koncentruje się na zdrowych, nie zawierających szkodliwych składników produktach to ogromny potencjał, którego nadal nie dostrzegają firmy z branży gastronomicznej.
Nawet minimalne ilości alergenu mogą powodować szkodliwe reakcje, dlatego dla alergików najistotniejsze jest to, czy restauracja udostępnia rzetelne informacje. Wyjaśnia to również wzrost popularności stron takich jak AllergyEats, które informują o restauracjach „przyjaznych” dla alergików. Strona AllergyEats zawiera listę ponad amerykańskich 650 000 restauracji i umożliwia użytkownikom ich ocenę pod względem tego, jak spełniają one wymagania dotyczące obsługi alergików i osób z nietolerancją pokarmową. Każdego roku AllergyEats publikuje ranking sieci restauracyjnych.
Wśród klientów z szczególnymi wymaganiami dietetycznymi są również osoby cierpiące na chorobę trzewną. Choć choroba ta nie jest alergią, wiąże się z zachowaniem diety, najczęściej w zakresie spożycia białka i glutenu. Liczba zachorowań na chorobę trzewną stale rośnie, zarówno w Europie jak i Stanach Zjednoczonych. Oznacza to, że kolejna rosnąca grupa klientów oczekuje, że lokale gastronomiczne, które odwiedzają, zapewnią im dostęp do rzetelnych i jednoznacznych informacji na temat składników potraw.
LS Central Hospitality (LS Nav Hospitality) to wszechstronny sprzymierzeniec, który wspomaga firmy w realizacji potrzeb i wymagań klientów w zakresie dostępu do informacji o alergenach i składnikach odżywczych. Dzięki oprogramowaniu można w pełni kontrolować skomplikowane operacje związane z restrykcyjnymi przepisami obowiązującymi w Europie, i jednocześnie zwiększyć zyski firmy.
LS Central Hospitality (LS Nav Hospitality) to gotowe rozwiązanie, bazujące na kompleksowym rozwiązaniu Microsoft Dynamics 365 Business Central (Dynamics NAV). Umożliwia ono zwiększenie wydajności operacyjnej poprzez centralne zarządzanie wszystkimi operacjami. Wszechstronna funkcjonalność systemu obsługuje wszystkie aspekty działalności firmy, począwszy od centrali do restauracji, a zatem zarówno operacje realizowane na zapleczu jak i w lokalach i sklepach. Wielokanałowość, która jest cechą systemu, stwarza możliwość różnorodnej interakcji z klientem poprzez urządzenia mobilne. Interakcje te obejmują składanie zamówień, płatności mobilne czy też udostępnianie informacji o produktach.
Centralne zarządzanie w LS Central Hospitality (LS Nav Hospitality) umożliwia wyeliminowanie błędów serwera i ograniczenie kosztów szkolenia personelu. Możliwe jest to dzięki temu, że na serwerach są dostępne zawsze najaktualniejsze informacje, które pochodzą ze wszystkich lokalizacji firmy, w tym punktów sprzedaży obsługiwanych przez dany serwer.
Niektóre potrawy mogą powodować reakcje alergiczne. Zgodnie z obowiązującym prawem, jeśli pożywienie posiada jeden z 14 głównych alergenów musi być odpowiednio opisane i wymienione wśród składników. Jest to szczególnie ważne, by zapewnić najwyższą jakość obsługi klienta podczas zamówienia posiłku w restauracji.
LS Central Hospitality (LS Nav Hospitality) pozwala lepiej zarządzać informacjami o możliwych alergenach, a informacja o nich znajduje się w POS
Restauracje oraz inne firmy gastronomiczne muszą informować klientów o zawartości alergenów w oferowanych daniach oraz o wartości odżywczej tych dań. Dla firm, które sezonowo zmieniają menu jest to olbrzymie wyzwanie. Wydaje się bowiem, że śledzenie zmian w recepturach i informowanie o nich to niezwykle zawiły proces.
Problem ten może jednak okazać się nieprawdziwy, ale nawet jeśli on rzeczywiści istnieje, to warto podjąć to wyzwanie dotyczące zapewnienia klientom dostępu do informacji o produktach.
LS Central Hospitality (LS Nav Hospitality) pozwala więc rozwijać firmę, jest gwarancją zadowolenia klientów oraz dzięki centralnemu zarządzaniu, zapewnia płynny dostęp do precyzyjnych i wiarygodnych informacji w ramach całej firmy. Umożliwia udostępnienie ich klientom na urządzeniach mobilnych.
Klienci z wymaganiami dietetycznymi to grupa, która oczekuje dokładnych i wiarygodnych informacji na temat alergenów oraz wartości odżywczych. Chce mieć dostęp do tych informacji na telefonach komórkowych. LS Central Hospitality (LS Nav Hospitality) spełnia te oczekiwania. Dzięki centralnemu zarządzaniu danymi zarówno obsługa jak i goście mogą uzyskać wiarygodne informacje. Buduje to zaufanie do firmy oraz przekonanie, że produkty, które ona oferuje są bezpieczne.
Zadowolenie klientów i zapewnienie im poczucia bezpieczeństwa pozwala uzyskać przewagę nad konkurencją oraz zwiększyć zyski, a także zbudować bazę lojalnych klientów, zanim uda to się konkurencji. LS Retail to sposób na idealną jakość usług i przewagę rynkową.