Oczywiste jest, że aby budować zadowolenie i satysfakcję klienta, konieczne jest zapewnienie wysokiej dostępności pożądanych towarów we wszystkich punktach sprzedaży. Wiąże się to jednak z wieloma wyzwaniami, jak konieczność poznania potrzeb klientów i oszacowania popytu na dane produkty. W wielu sieciach sklepów nie działa to doskonale – jedne produkty zalegają na sklepowych półkach, a innych brakuje. Co więcej, zwiększanie poziomu zatowarowania sklepów powoduje koszty magazynowania i logistyki. Odpowiedzią może być system LS Forecast.
W wydajnym zarządzaniu towarami detalistów wspiera sztuczna inteligencja. Oprogramowanie dla sieci sklepów LS Forecast estymuje prognozy popytu na podstawie historycznych danych – przetwarzanych właśnie przez sztuczną inteligencję. Dowiedz się więcej o możliwościach, jakie daje LS Forecast.
Zarządzanie dostępnością towarów to skomplikowany proces obejmujący planowanie i zarządzanie logistyką, magazynami, transportem i zatowarowaniem. Decyzje podejmowane w tym obszarze mają kluczowy wpływ na koszty związane z funkcjonowaniem całej sieci sklepów, ale również przyczyniają się do maksymalizacji poziomu sprzedaży. Z jakimi wyzwaniami muszą mierzyć się logistycy w sieciach sklepów detalicznych?
LS Forecast to rozwiązanie chmurowe dla LS Central, które pozwala na optymalizację stanów magazynowych. Wykorzystuje Microsoft’s Cortana Intelligence Suite do analiz predykcyjnych, jakie towary należy zakupić i dostarczyć do poszczególnych sklepów. W ten sposób firma może maksymalizować swoje zyski – poprzez minimalizację kosztów oraz zwiększenie dostępności produktów pożądanych przez klientów.
Moduł LS Forecast analizuje dane historyczne sprzedaży i na ich podstawie wyznacza trendy, sezonowość oraz korelacje między czynnikami, które mają kluczowy wpływ na poziom sprzedaży w różnych okresach. Następnie oprogramowanie wybiera najbardziej trafny algorytm i oblicza poziom popytu na konkretne towary, ich warianty (np. kolory) oraz lokalizacje sklepów. Analizy mogą być prowadzone codziennie lub cotygodniowo, w zależności od indywidualnych potrzeb danej sieci.
LS Forecast to rozwiązanie skierowane do sklepów detalicznych, które korzystają z LS Central dla retail oraz LS Insight.
LS Central oferuje wiele ręcznych i automatycznych metod replenishmentu stanów magazynowych. LS Forecast jest dodatkowym narzędziem do kalkulacji, które pozwoli Ci na zaplanowanie zatowarowania na podstawie analiz predykcyjnych. LS Forecast różni się od innych metod tym, że ulepsza zaawansowane algorytmy w Microsoft Azure, aby dostarczyć jak najbardziej odpowiednie analizy predykcyjne sprzedaży. LS Forecast analizuje historię sprzedaży, trendy wyszukiwań, przewiduje najbardziej prawdopodobne zdarzenia w przyszłości, a także sugeruje ilości zamówień oraz zakupów, aby maksymalizować zysk przy zmniejszeniu nadmiernego zatowarowania.
Nie potrzebujesz analityka danych czy data scientist, aby odpowiednio wykorzystać dane w swojej firmie. LS Forecast, jako zaawansowane i kompleksowe narzędzie analityczne, umożliwia zebranie oraz uporządkowanie danych przez każdego detalistę, który nie posiada doświadczenia w tym obszarze.
Aby uzyskać analizy z LS Forecsat, należy przesłać dane historyczne sprzedaży do modułu LS Insight. Sztuczna inteligencja przeanalizuje szeregi czasowe, precyzyjne wzorce oraz zastosuje model matematyczny, który będzie najlepiej pasował do zebranych danych. W efekcie dostarczy najbardziej prawdopodobne prognozy sprzedaży.
LS Central oferuje wiele ręcznych i automatycznych metod replenishmentu stanów magazynowych. LS Forecast jest dodatkowym narzędziem do kalkulacji, które pozwoli Ci na zaplanowanie zatowarowania na podstawie analiz predykcyjnych. LS Forecast różni się od innych metod tym, że ulepsza zaawansowane algorytmy w Microsoft Azure, aby dostarczyć jak najbardziej odpowiednie analizy predykcyjne sprzedaży. LS Forecast analizuje historię sprzedaży, trendy wyszukiwań, przewiduje najbardziej prawdopodobne zdarzenia w przyszłości, a także sugeruje ilości zamówień oraz zakupów, aby maksymalizować zysk przy zmniejszeniu nadmiernego zatowarowania.
W procesie zarządzania i maksymalizacji przewagi konkurencyjnej dane są kluczowym źródłem danych, z których należy korzystać. Jest to jednak skomplikowane – tym trudniejsze jest wyznaczenie trendów czy wzorców zakupowych, im więcej tych danych posiadamy. Dzięki LS Forecast możesz pozyskać wartościowe informacje wynikające z danych – bez dodatkowego wysiłku czy konieczności zatrudniania specjalisty w obszarze analityki danych.
Zrezygnuj z ręcznych metod zarządzania dostępnością towarów i zyskaj inteligentne, nowoczesne narzędzie, które wykona tą pracę automatycznie, szybciej i dużo bardziej skutecznie.
O ustawienia w chmurze obliczeniowej Microsoft Azure nie musisz się martwić. Zostaną one skonfigurowane za Ciebie. Jeśli już korzystasz z rozwiązania LS Central z automatycznym zatowarowaniem i modułu LS Insight, wystarczy, że się zalogujesz i określisz, dla których towarów i sklepów chcesz uzyskać prognozy.
Wystarczy jeden dzień, aby rozwiązanie było gotowe do pracy.
LS Forecast analizuje dane historyczne sprzedaży, wybiera model statystyczny, który najlepiej wyjaśnia te dane oraz wykorzystuje go do wygenerowania najbardziej prawdopodobnej prognozy. Aplikacja wybiera model spośród metod mieszanych oraz zintegrowanych modeli autoregresyjnych ze średnią ruchomą (ARIMA).
Oprogramowanie bada również stany magazynowe i interpoluje trendy. Procesem kalkulacji i pobierania wyników można zarządzać z LS Central poprzez web service. Do uzyskanych prognoz masz dostęp w LS Central.
Możesz wyświetlić wyniki prognozy w LS Central na wykresie. Zobrazuje on również historyczne serie czasowe i wskaże trendy oraz skutki sezonowości.
Prognoza będzie tym bardziej rzetelna, im lepsze jakościowo dane dostarczymy. System oblicza KPI jakości każdej prognozy i ocenia je w kategoriach dobra, średnia lub słaba. Dzięki temu można łatwo ocenić ich wiarygodność przed dokonaniem zakupu towarów.
Sam możesz zdecydować, dla jakich pozycji i jak często LS Forecast ma tworzyć nowe prognozy. Poprzez ustawienia w systemie konfigurujesz parametry dla poszczególnych towarów i lokalizacji – w zależności od własnych priorytetów.