Połączenie manualnych i automatycznych narzędzi do uzupełniania towarów (replenishmentu) pozwoli Ci na efektywne zarządzanie towarami oraz redukcję liczby kosztownych błędów.
Uzupełnianie towarów to istotny proces w branży handlu detalicznego. Skuteczne oprogramowanie może znacznie pomóc w optymalizacji ilości kupowanych towarów oraz ich dystrybucji, co z kolei wspiera utrzymanie rentowności biznesu. System LS Central dla handlu detalicznego zawiera specjalny zestaw narzędzi do zarządzania łańcuchem dostaw i uzupełniania stanów magazynowych. Kupuj odpowiednie ilości towarów dla poszczególnych grup produktów, optymalizuj dostępność oferty dzięki inteligentnej alokacji produktów w całym łańcuchu dostaw oraz zredukuj ryzyko występowania braków lub nadmiernych produktów.
Możesz łatwo alokować towary w swoich sklepach, dokładnie to planując. Ty decydujesz, jaka jest najlepsza strategia ich dystrybucji między sklepami na początku sezonu i zwracania na magazyn na jego zakończenie.
Następnie system LS Central wspiera alokację zapasów, kalkulując optymalną dystrybucję w łańcuchu dostaw – wykorzystując dwie zasady.
Aby zwiększyć efektywność zarządzania towarami i wskaźnik rotacji, przenoś produkty ze sklepów z niższą sprzedażą do tych z wyższą – w ten sposób zwiększysz prawdopodobieństwo ich sprzedania. Zoptymalizuj dostępność towarów w sieci, maksymalizuj sprzedaż i zwiększaj marżę. Funkcjonalność redystrybucji zapasów pomiędzy sklepami sprawdzi się szczególnie:
Dzięki LS Central możesz optymalizować zarządzanie zatowarowaniem sklepów, uwzględniając dostępność miejsca na półkach w poszczególnych sklepach. Biorąc pod uwagę przestrzeń w sklepach oraz wyznaczone parametry jednostek produktów, system kalkuluje najlepszy wariant uzupełnienia zapasów, aby zapewnić możliwie największą dostępność produktów.
W systemie LS Central możesz ustawić budżety do planowania open-to-buy. Dzięki temu wiadomo, ile produktów należy zakupić na dane okresy, aby zrealizować plany sprzedaży. Funkcja open-to-buy wspiera również kontrolowanie budżetu, umożliwiając ustawienia górnych limitów wydatków, których nie można przekroczyć.
Funkcjonalności budżetowania w LS Central obejmuje:
System dla sprzedaży detalicznej LS Central dostarcza Ci również możliwość prognozowania popytu dzięki technologii sztucznej inteligencji, co skutkuje zmniejszeniem braków w stanach magazynowych, kosztów utrzymania stanów magazynowych czy liczby błędów pojawiających się w procesie planowania. Dodatkowa aplikacja chmurowa LS Forecast, rozszerzająca podstawowy zakres funkcjonalny LS Central, wykorzystuje zaawansowane algorytmy pakietu Microsoft Cortana Intelligence Suite do prognozowania, jakie towary należy zakupić oraz w jaki sposób je dystrybuować między sklepami, aby uzyskać możliwie najlepsze wyniki sprzedaży.
Dzięki systemowi LS Central możesz nie tylko robić zatowarowanie o odpowiednie ilości produktów oraz efektywnie dystrybuować je pomiędzy sklepami, ale także znacznie zautomatyzować cały proces. Oprogramowanie prowadzi zaawansowane obliczenia na podstawie zgromadzonych danych o historii oraz prędkości sprzedaży, dzięki czemu:
Optymalizuj asortyment w sklepach, wykorzystując intuicyjne odgórne podejście.
Realizuj zadania, korzystając z systemu na urządzeniach mobilnych, m.in. przyjmowanie towarów na stan czy ich redystrybucja do innego sklepu.
Poprzez system możesz łatwo śledzić, jak często i długo występują braki towarów – w zależności od lokalizacji sklepu, dnia czy produktu.
Monitoruj stany oraz aktualne i szacowane poziomy towarów na koniec sezonów. Śledź również wskaźniki KPI w trakcie cyklu życia każdego produktu.
Uzyskaj natychmiastowy i przejrzysty widok wszystkich zasobów dostępnych w firmie, w tym prośby o transfer towarów.
Sprawdzaj, których produktów brakuje oraz których jest za dużo.
Sprawdzaj wydajność pracy swoich dostawców – czy dostarczają zamówienia na czas, czy występują pomyłki oraz, czy faktury są wystawione według ustalonych cen.
Na podstawie historycznych danych sprzedaży system oblicza optymalny sposób dystrybucji produktów dla każdego sklepu.