Konferencja dla biznesu: System ERP i CRM w ekosystemie rozwiązań Microsoft
Biorę udział

Zarządzanie łańcuchem dostaw i uzupełnianiem towarów

Redukuj koszty dzięki uproszczeniu operacji związanych z zapasami, logistyką i magazynem

Zarządzanie towarami w handlu detalicznym

Poznaj system, który pozwoli Ci obsłużyć wszystkie procesy w obszarze zarządzania zapasami

Połączenie manualnych i automatycznych narzędzi do uzupełniania towarów (replenishmentu) pozwoli Ci na efektywne zarządzanie towarami oraz redukcję liczby kosztownych błędów.  

Uzupełnianie towarów to istotny proces w branży handlu detalicznego. Skuteczne oprogramowanie może znacznie pomóc w optymalizacji ilości kupowanych towarów oraz ich dystrybucji, co z kolei wspiera utrzymanie rentowności biznesu. System LS Central dla handlu detalicznego zawiera specjalny zestaw narzędzi do zarządzania łańcuchem dostaw i uzupełniania stanów magazynowych. Kupuj odpowiednie ilości towarów dla poszczególnych grup produktów, optymalizuj dostępność oferty dzięki inteligentnej alokacji produktów w całym łańcuchu dostaw oraz zredukuj ryzyko występowania braków lub nadmiernych produktów. 

Manualne uzupełnianie towarów z planowaniem ich alokacji

Możesz łatwo alokować towary w swoich sklepach, dokładnie to planując. Ty decydujesz, jaka jest najlepsza strategia ich dystrybucji między sklepami na początku sezonu i zwracania na magazyn na jego zakończenie.  

Następnie system LS Central wspiera alokację zapasów, kalkulując optymalną dystrybucję w łańcuchu dostaw – wykorzystując dwie zasady.  

  • Reguła alokacji 
    Na podstawie historii sprzedaży system oblicza, jakie zapasy powinny trafić do poszczególnych sklepów.   
  • Krzywa wag wariantów (ang. variant weight curve) 
    Również na podstawie danych historycznych system sugeruje optymalne kombinacje wariantów produktów, np. rozmiar czy kolor.  
Zarządzanie towarami na magazynie

Ile kosztują rozwiązania LS Retail?

Wypełnij formularz i poznaj cenę dla swojej firmy!

Oblicz cenę
Kalkulator kosztu wdrożenia LS Retail
Zarządzanie towarami w sklepie

Redystrybuuj towary pomiędzy sklepami w sieci 

Aby zwiększyć efektywność zarządzania towarami i wskaźnik rotacji, przenoś produkty ze sklepów z niższą sprzedażą do tych z wyższą – w ten sposób zwiększysz prawdopodobieństwo ich sprzedania. Zoptymalizuj dostępność towarów w sieci, maksymalizuj sprzedaż i zwiększaj marżę. Funkcjonalność redystrybucji zapasów pomiędzy sklepami sprawdzi się szczególnie: 

  • w celu optymalizacji transferów towarów. Automatycznie znajdź najbardziej efektywne opcje redystrybucji na podstawie transportu, kosztów i odległości; 
  • gdy w magazynach nie ma już towarów, a musisz zapewnić dostępność danego towaru w wybranych sklepach;  
  • jeśli masz w ofercie produkty sezonowe. Sprzedawaj jak najwięcej produktów za pełną cenę i minimalizuj straty przychodów za zrabatowane koszyki zakupów; 
  • aby zauważać szanse na sprzedaż. Identyfikuj sklepy z nadmiarem towaru oraz te, gdzie jest na niego największy popyt.  

Zatowarowanie z uwzględnieniem wielkości przestrzeni handlowej sklepów

Dzięki LS Central możesz optymalizować zarządzanie zatowarowaniem sklepów, uwzględniając dostępność miejsca na półkach w poszczególnych sklepach. Biorąc pod uwagę przestrzeń w sklepach oraz wyznaczone parametry jednostek produktów, system kalkuluje najlepszy wariant uzupełnienia zapasów, aby zapewnić możliwie największą dostępność produktów.  

  • Określ przestrzeń handlową dla każdego sklepu, dzieląc ją według działu, sekcji oraz pojemności półek.  
  • Ustal poziom docelowej pojemności dla każdej grupy produktów.  
  • System porówna ilości dostępnych zapasów z wyznaczonymi poziomami pojemności i poinformuje o niedoborze lub nadmiarze produktów z danej kategorii.  
  • Jeśli stany towarów są poniżej wyznaczonego poziomu, oprogramowanie zaproponuje uzupełnienie braków dla towarów aktualnie dostępnych w magazynie.  
Zarządzanie towarami w sklepie
Praca z zarządzaniem towarami

Budżetowanie oraz funkcjonalność open-to-buy

W systemie LS Central możesz ustawić budżety do planowania open-to-buy. Dzięki temu wiadomo, ile produktów należy zakupić na dane okresy, aby zrealizować plany sprzedaży. Funkcja open-to-buy wspiera również kontrolowanie budżetu, umożliwiając ustawienia górnych limitów wydatków, których nie można przekroczyć.  

Funkcjonalności budżetowania w LS Central obejmuje:  

  • budżety sprzedaży i zakupów, 
  • budżetowanie oddolne, odgórne i odśrodkowe, 
  • możliwość kopiowania danych do budżetów Księgi Głównej, 
  • możliwość definiowania budżetów na różnych poziomach, co zapewnia pełną elastyczność w procesie planowania, 
  • integrację budżetów, które mogą być również wykorzystane w procesie automatycznego uzupełniania zapasów, tzw. replenishmentu 
Darmowy e-boook

10 kluczowych wskaźników efektywności

Dla dyrektorów i prezesów w branży detalicznej

Pobierz e-booka
10 kluczowych wskaźników efektywności

Inteligentne prognozowanie popytu

System dla sprzedaży detalicznej LS Central dostarcza Ci również możliwość prognozowania popytu dzięki technologii sztucznej inteligencji, co skutkuje zmniejszeniem braków w stanach magazynowych, kosztów utrzymania stanów magazynowych czy liczby błędów pojawiających się w procesie planowania. Dodatkowa aplikacja chmurowa LS Forecast, rozszerzająca podstawowy zakres funkcjonalny LS Central, wykorzystuje zaawansowane algorytmy pakietu Microsoft Cortana Intelligence Suite do prognozowania, jakie towary należy zakupić oraz w jaki sposób je dystrybuować między sklepami, aby uzyskać możliwie najlepsze wyniki sprzedaży.

Zarządzanie towaramia dzięki LS Central
System do zarządzania towarami w sklepie

Funkcje dostarczane przez program LS Forecast

  • Analiza historycznych danych sprzedaży 
  • Wykrywanie wzorców, sezonowości, trendów oraz korelacji 
  • Predykcja najbardziej prawdopodobnych wartości popytu dla danych okresów na różnych poziomach, np. towarów, ich wariantów czy konkretnych sklepów 
  • Sugerowanie konkretnych ilości towarów, które należy zakupić lub rozdystrybuować do sklepów, aby maksymalizować przychody 

Automatyczne uzupełnianie towarów na podstawie prognoz 

Dzięki systemowi LS Central możesz nie tylko robić zatowarowanie o odpowiednie ilości produktów oraz efektywnie dystrybuować je pomiędzy sklepami, ale także znacznie zautomatyzować cały proces. Oprogramowanie prowadzi zaawansowane obliczenia na podstawie zgromadzonych danych o historii oraz prędkości sprzedaży, dzięki czemu:  

  • zredukujesz sytuacje braku danych produktów na stanie, które prowadzą do niskiej satysfakcji klienta i utraconej konwersji, 
  • obliczysz braki w towarach dla różnych podmiotów – np. w firmie międzynarodowej czy sieciach handlowych o rozdrobnionej strukturze, 
  • półki w sklepach nie będą wyglądały na puste dzięki progom zapasów produktów, które powinny znajdować się na wystawie, 
  • zmniejszysz koszt obsługi i transportu dzięki wyznaczonym progom, 
  • zapewnisz wgląd do bieżących danych o sprzedaży i zapasach w całej firmie. 
Darmowy e-boook

LS Central

Retail w prostej formie

Pobierz e-booka

LS Central jest kompletnym narzędziem do zarządzania zapasami

Planowanie asortymentu

Optymalizuj asortyment w sklepach, wykorzystując intuicyjne odgórne podejście.  

Zarządzanie zapasami na urządzeniach mobilnych

Realizuj zadania, korzystając z systemu na urządzeniach mobilnych, m.in. przyjmowanie towarów na stan czy ich redystrybucja do innego sklepu. 

Braki w magazynie

Poprzez system możesz łatwo śledzić, jak często i długo występują braki towarów – w zależności od lokalizacji sklepu, dnia czy produktu.  

Zarządzanie cyklem życia produktu

Monitoruj stany oraz aktualne i szacowane poziomy towarów na koniec sezonów. Śledź również wskaźniki KPI w trakcie cyklu życia każdego produktu.  

Pełen wgląd w stany magazynowe oraz dla poszczególnych sklepów

Uzyskaj natychmiastowy i przejrzysty widok wszystkich zasobów dostępnych w firmie, w tym prośby o transfer towarów.  

Redukcja braków i nadmiarów produktów

Sprawdzaj, których produktów brakuje oraz których jest za dużo.  

Zarządzanie wydajnością dostawców

Sprawdzaj wydajność pracy swoich dostawców – czy dostarczają zamówienia na czas, czy występują pomyłki oraz, czy faktury są wystawione według ustalonych cen.  

Alokacja właściwych wariantów dla poszczególnych sklepów

Na podstawie historycznych danych sprzedaży system oblicza optymalny sposób dystrybucji produktów dla każdego sklepu.  

Weź udział w bezpłatnych konsultacjach! 

Nasz ekspert doradzi Ci w wyborze odpowiedniego oprogramowania do sprzedaży detalicznej.  

Skontaktuj się z nami

Poznaj wszystkie nasze produkty dla branży retail 

star-emptystoremaplaptop-phonechart-barstrainmagnifiercrosschevron-downmoveframe-expandtext-align-right