LS Nav Hospitality

Oprogramowanie dla gastronomii na platformie Microsoft Dynamics NAV

Czy klient jest dla Ciebie najważniejszy?

Branża hotelarsko-gastronomiczna zmaga się obecnie z coraz to bardziej skomplikowanymi wyzwaniami. Największym z nich jest zrozumienie i przewidywanie potrzeb klientów oraz utrzymanie ich lojalności.

Klient i firma na pierwszym miejscu

oprogramowanie dla gastronomii
  • Czy kontrolujesz przepływ zamówień
  • Czy jesteś wstanie spełniać wymagania klientów, którzy składają rezerwację?
  • Czy usługi, jakie oferujesz w zakresie dostaw, są kompletne?
  • Czy Twoja firma umożliwia podział lub łączenie rachunków?
  • Jak radzi sobie z planowaniem receptur, wartości odżywczych i kosztów?
  • Czy na czas otrzymujesz informacje niezbędne do podjęcia decyzji?
  • Czy masz możliwość analizowania sprzedaży?
  • Czy Twoja firma może nadal się rozwijać, nie wprowadzając żadnych zmian?
  • Czy każdy dzień w firmie to dla Ciebie udręka?
  • Czy Twoi klienci są zadowoleni?

Oprogramowanie dla gastronomii

Interfejs specjalnie zaprojektowany dla:

oprogramowanie dla gastronomii

Tradycyjnych restauracji oferujących również zamówienia na wynos

oprogramowanie dla gastronomii

Restauracji casualowych w tym pubów, barów, kawiarni oraz drive-thru

oprogramowanie dla gastronomii

Lokali z dostawą oraz na wynos, składanych online oraz offline poprzez centrum obsługi zamówień

oprogramowanie dla gastronomii

Firm cateringowych i kafeterii

LS Nav Hospitality to kompletne rozwiązanie zaprojektowane w oparciu o system Microsoft Dynamics NAV. Niezależnie od obszaru oraz rodzaju świadczonych usług, kierownicy restauracji ciągle muszą kontrolować to, czy ich firma jest nadal w stanie realizować potrzeby klientów. Takie podejście pozwala restauracjom nie tylko utrzymać lojalność klientów, ale również usprawnić swoje działania. Jest to gwarancja sukcesu na konkurencyjnym rynku.

LS Nav Hospitality

Przewodnik dla branży gastronomicznej

Wydajne, zintegrowane rozwiązanie dla branży gastronomicznej

LS Nav Hospitality to zintegrowany, wielojęzyczny system przeznaczony do obsługi terminali POS oraz zaplecza. Zawiera narzędzia, które umożliwiają zarówno pracownikom jak i kierownictwu świadczenie usług na wysokim poziomie. Gwarantują tym samym zadowolenie klienta i podtrzymanie jego zainteresowania zakupami. Dzięki swojej elastyczności, szybkości, LS Retail usprawnia pracę, zapewniając lepszy dostęp do informacji i minimalizując jednocześnie koszty pracy.

W przypadku tradycyjnych restauracji jakość obsługi ma szczególne znaczenie. Klienci często oczekują, że posiłek w danym lokalu będzie wyjątkowym przeżyciem i chcą go miło zapamiętać. Zamówienia w takich lokalach bywają bardzo skomplikowane i zróżnicowane, a od obsługi wymaga się uważnego śledzenia ich realizacji. LS Nav Hospitality to wszechstronne rozwiązanie, które pozwala w sposób efektywny zarządzać tradycyjną restauracją.

Dzięki dedykowanemu interfejsowi system zapewnia dużą elastyczność w pracy na terminalach POS. Użytkownik może dostosować menu funkcjonalne na terminalach do swoich potrzeb, co sprawia, że obsługa systemu jest intuicyjna. Pozwala to skrócić czas szkolenia personelu.

oprogramowanie dla gastronomii

Przesunięcia

Oprogramowanie usprawnia również przesunięcia zamówień lub ich części pomiędzy stolikami lub sekcjami restauracji. Możliwe jest również przesyłanie zamówień do innej restauracji. Poszczególne stoliki mogą być jednocześnie obsługiwane przez dwie sekcje restauracji (na przykład przez sekcje baru i posiłków).

Podział rachunku

Podział rachunków obsługiwany jest poprzez okno Podział rachunku. Rachunki można sprawnie, dokładnie i szybko podzielić według ilości lub kwoty. Dzięki możliwości elastycznego definiowania ustawień w oknie, możliwe jest dowolne dzielenie kwot pomiędzy gośćmi przy stolikach, rozliczanie płatności według gościa oraz drukowanie osobnych paragonów.

Monitorowanie gości

Liczbę gości dla poszczególnych stolików definiuje się na terminalu POS. Po przybyciu gości liczba ta jest aktualizowana w zależności od liczby osób, dla których przyjęto zamówienie. Po zakończonym posiłku i uregulowaniu rachunku można wprowadzić informację o zmianie nakrycia oraz o zmianie liczby gości.

oprogramowanie dla gastronomii

Zarządzanie układem graficznym stolików

Funkcjonalność zarządzania układem graficznym stolików pozwala stworzyć graficzny układ restauracji na POS.

  • Każdy stolik to osobny element, któremu można przypisać osobny obraz na POS.
  • W tle układu stolików wyświetlany jest obraz graficzny pokazujący rozmieszczenie pomieszczeń z wejściem, kuchnią itp.
  • Możliwe jest wyświetlanie poszczególnych stref ze stolikami na osobnych ekranach
  • Program umożliwia też dowolne przenoszenie i łączenie stolików poprzez upuszczenie i rotowanie, pozwalając jednocześnie na przywrócenie pierwotnego układu.
  • Możliwość definiowania różnych układów stolików w restauracji, sprawdza się szczególnie w przypadku uroczystości lub weekendów.
  • Stoliki mogą być wyświetlane w różnych kolorach, które zdefiniuje użytkownik w celu wskazania, czy:

-    czy dany stolik jest zajęty, zablokowany, tymczasowo niedostępny;
-    czy realizacja zamówienia już się rozpoczęła;
-    ilu gości siedzi przy stoliku;
-    czy nastąpiło opóźnienie w realizacji;
-    który kelner obsługuje stolik.

Specjalne życzenia klientów

Dla poszczególnych dań lub całych zamówień można dodawać specjalne życzenia klientów. Wprowadzane takich zamówień ułatwiają specjalne przyciski z predefiniowanymi tekstami. W razie konieczności kelner ma możliwość wprowadzenia dodatkowego tekstu na klawiaturze dotykowej. Teksty te są automatycznie wyświetlane lub drukowane w kuchni dla zamówienia danego dania.

Priorytety przygotowania dania

Korzystając z typów menu (takich jak przystawka, danie główne czy deser), można definiować priorytety, według których ma być przygotowywane jedzenie dla danego klienta.  Kontrolą wysyłki zamówień do kuchni według priorytetów jako przystawka, danie główne i deser zajmuje się kelner.

Zamówienia na wynos

Zamówienia na wynos przypisywane są do nazwiska klienta. Po zarejestrowaniu tego typu zamówienie trafia na osobną listę. Zamówienie można modyfikować w dowolnym momencie.

Rezerwacje stolików

Rezerwacje stolików definiuje się dla różnych dziennych zakresów czasowych takich jak śniadanie, lunch lub obiad. Rezerwacje uwzględniają szczególne preferencje i potrzeby klientów. W ramach rezerwacji możliwe jest kontrolowanie i rejestrowanie tego, czy goście przybyli czy też nie. System dostarcza również informacji o anulowanych rezerwacjach oraz o godzinach szczególnego natężenia liczby klientów.

oprogramowanie dla gastronomii

Lokale causalowe

LS Nav Hospitality zostało wyposażone w funkcjonalność, która ułatwia zarządzanie lokalami casualowymi takimi jak kawiarnie, puby, bary, restauracje typu fast food i drive thru.

Zestawy i oferty

W przypadku gdy produkty sprzedawane są w zestawach, LS Nav Hospitality umożliwia tworzenie i obsługę takich zestawów, na przykład zestawu hamburger i frytki z dowolnym napojem. Użytkownik ma możliwość uaktywniania zestawów tylko dla wybranych przez niego restauracji, na określony czas w ciągu dnia albo dla danej oferty dań na wynos.

Zestaw może składać się z obowiązkowych produktów oraz modyfikacji dania, czyli grupy produktów do wyboru.  Wybór poszczególnych modyfikacji dania może mieć wpływ na cenę. Na przykład, kupując zestaw składający się z kawy z ciastkiem, klient zapłaci 2,50 w przypadku wyboru rogala, ale gdy wybierze naleśnik cena będzie wyższa o 0,30. Możliwe jest definiowanie zestawów, w których można zmieniać również wielkości dla poszczególnych produktów poprzez naciśnięcie przycisku.

Istnieją również inne możliwości w zakresie tworzenia ofert, takie jak:

  • Promocje
  • Mix and Match
  • Zakup wielokrotny
  • Rabaty dla klienta

Bezprzewodowo przy stoliku

W przypadku dużych restauracji i ogródków kawiarnianych korzystanie z przenośnych terminali znacząco przyśpiesza pracę i poprawia jakość usług. LS Nav Hospitality umożliwia wprowadzanie zamówień oraz realizację płatności przy stoliku.

W zakresie integracji terminali dostępne są dwie opcje:

  1. Terminale ręczne PC PDA lub inne urządzenie które można uruchomić na kliencie
     
    • Obsługa dedykowanej funkcjonalności POS
    • 100% online przy pomocy sieci bezprzewodowej
  2. Integracja handPoint POS przy pomocy terminali ręcznych PC
     
    • Obsługa dedykowanej funkcjonalności POS
    • Działa w trybie semi-online, umożliwiając pracę w przypadku awarii niektórych funkcji

Dodatki

Korzystając z funkcji modyfikacji dania w LS Nav Hospitality, można zdefiniować listę dodatków.  Wówczas po wybraniu określonej receptury, program wyświetla okno z dostępnymi modyfikacjami. Jest to szczególnie przydatne w sytuacji, gdy wybrana receptura to danie bazowe, które zawsze jest łączone z innymi produktami.  Możliwe jest również wyłączenie automatycznego wyświetlania okna modyfikacji dania.

Szybsza obsługa ofert i usprawnienie pracy personelu

  • Możliwość sprawnej zmiany kasjera, zarówno przy pomocy kart kasjera jak i przycisków na ekranie
  • Szybkie wprowadzanie gotówki
  • Przyciski oferty ze stałymi kwotami
  • Wymuszone natychmiastowe zamknięcie sprzedaży

Drive-thru

W przypadku restauracji drive-thru, prostota i szybkość to kluczowe czynniki. Odpowiednie zdefiniowanie ustawień LS POS Hospitality pozwala wprowadzić wiele udogodnień.

  • Sprzedawca lub kelner, który odbiera zamówienie wprowadza je w oknie sprzedaży POS, a następnie potwierdza i przesyła do strefy przygotowawczej. Zaraz po wysłaniu zamówienia możliwe jest wprowadzanie nowego dla następnego klienta.

Kasjer finalizuje zlecenia z okna sprzedaży POS w odpowiedniej kolejności, naciskając kolejne przyciski, odpowiadające kolejnym elementom w kolejce lub zamówieniom. W przypadku gdy tylko jeden pracownik zbiera zamówienia i je finalizuje, możliwe jest przeprowadzenie całej operacji w tym samym oknie sprzedaży POS.

Dostawa i zamówienia na wynos za pośrednictwem centrum obsługi

LS Nav Hospitality umożliwia obsługę dostaw. Zamówienia mogą być przyjmowane lokalnie w danej restauracji bądź centralnie - przez centrum obsługi. System zawiera również funkcjonalność zarządzania kontaktami, która umożliwia rejestrację adresów oraz śledzenie historii sprzedaży. Obsługę adresów ułatwia lista zarejestrowanych ulic wraz z numeracją domów oraz siatką. Poszczególne restauracje przypisuje się do wybranych ulic.

Rejestracja zamówienia

Zamówienia dostaw lub na wynos są rejestrowane telefonicznie bezpośrednio w restauracji lub za pośrednictwem centrum obsługi. W przypadku dostawy klient podaje nazwę ulicy. System przechowuje informacje uzyskane od klienta, rejestrując nawet kilka adresów. W przypadku gdy dany kontakt złożył wcześniej już klika zamówień, lista zamówień jest wyświetlana w oknie rejestracji zamówienia (tylko zakończone zamówienia). Zamówienia te mogą być wykorzystane jako bazowe przy tworzeniu nowego zamówienia.

System umożliwia szybkie wyszukiwanie otwartych zamówień poprzez wprowadzenie numeru telefonu lub nazwy klienta. Otwarte zamówienia można łatwo modyfikować i anulować.

Korzystanie z kalendarza rejestracji zamówień, planu obciążeń restauracji oraz planów produkcji umożliwia odpowiednie zaplanowanie produkcji.

Dostawa

Przygotowane zamówienia są przypisywane do kierowców. Dostawę ułatwia numeracja siatki, dzięki której można pogrupować zamówienia dostaw według ulic. Kierowcy, którzy zostali wyznaczeni do realizacji dostaw, otrzymują gotówkę do rozliczeń z klientem, a system rejestruje poszczególne kwoty. Zadaniem kierowców jest wydrukowanie paragonów na przydzielone im zamówienia. Po powrocie do restauracji kierowcy rozliczają zamówienia i dalej mogą obsługiwać kolejne dostawy.

Centrum obsługi klienta

Po zdefiniowaniu odpowiednich ustawień Centrum obsługi może zajmować się wszystkimi zamówieniami w danej sieci gastronomicznej. Z poziomu centrum użytkownik ma wgląd we wszystkie zamówienia i historię realizacji zamówień w każdej restauracji.

Okno Podgląd dostaw i zamówień na wynos zawiera listę wszystkich otwartych dostaw i zamówień na wynos we wszystkich restauracjach oraz wyświetla stan zamówień, przy czym te zaległe oznaczone są kolorowym zegarem. W oknie istnieje możliwość wyszukiwania zamówień według numeru telefonu czy też nazwy kontaktu z szczegółowych list kontaktów firm.

Korzystając z historii dostaw i zamówień na wynos, można przeglądać zaksięgowane zamówienia, zarówno te zakończone jak i anulowane.

Użytkownik otrzymuje również informacje o średnim czasie produkcji i dostawy dla wybranej restauracji.

Centrum obsługi w trybie offline

W przypadku gdy centrum obsługi i restauracje pracują na osobnych bazach danych, centrum obsługi offline umożliwia natychmiastową reakcję na wprowadzane zamówienia. Komunikacja pomiędzy bazami danych odbywa się wówczas z wykorzystaniem usług sieciowych. Użytkownik ma zatem pełną kontrolę nad czasem i sposobem przesyłania i rejestracji zamówień, a także przepływem innych informacji.

Zadaniem centrum obsługi jest przyjęcie zamówienia i wysłanie go do odpowiedniej restauracji. Centrum ma także możliwość zmiany i anulowania zamówienia. W przypadku zmian system automatycznie aktualizuje zamówienie w restauracji. Po sfinalizowaniu, zamówienie jest wysyłane z restauracji do centrum obsługi, przy czym restauracja ma możliwość modyfikowania stanu zamówienia w centrum obsługi. Centrum obsługi ma także możliwość aktualizacji statusu zamówienia w procesie lub zmianę przewidywanego czasu realizacji.

Komunikacja pomiędzy poszczególnymi bazami danych jest rejestrowana na bieżąco przez usługę Web Service Monitor. Zapewnia ona bieżący wgląd w przebieg komunikacji oraz umożliwia użytkownikowi bezpośrednie uruchamianie procesów a także  kontrolowanie, czy dana restauracja lub centrum obsługi ma połączenie poprzez usługi sieci Web.

Catering i kawiarnie

LS Nav Hospitality ułatwia zarządzanie firmą cateringową i kawiarnią dzięki możliwości tworzenia oraz edycji receptur i planowania dań.

Planowanie dań

Planowanie dań polega na tworzeniu menu zawierającego różne potrawy, które będą dostępne w określone dni. Do każdego menu można przypisać plan dnia obowiązujący dla danej restauracji. W ramach takiego planu określa się receptury, dodaje pozycje do menu, ustala ceny potraw oraz planuje liczbę porcji do wyprodukowania. Po zaplanowaniu menu następuje aktualizacja menu na POS.

W celu zamówienia składników niezbędnych do przygotowania menu dla planu dziennego użytkownik tworzy arkusz zapotrzebowania. Istnieje również możliwość przygotowania arkusza zapotrzebowania dla tygodniowych planów.

W oknie Plan tygodniowego menu wyświetlane są dzienne plany menu dla danego menu oraz restauracji na cały tydzień. Korzystając z tego okna można:

  • wyświetlić zestawienie zaplanowanych posiłków,
  • tworzyć dzienne plany i tygodniowe menu;
  • kopiować zestawy dzienne menu dla innych dni lub okresów;
  • drukować dzienne plany menu wraz z recepturami dań dla poszczególnych dni z uwzględnieniem ilości wymaganych do wyprodukowania zaplanowanych porcji;
  • drukować menu klientów z opisami dania na dzień (możliwe jest wprowadzanie nazw w wielu językach oraz dodanie informacji o wartościach odżywczych

Okno Tygodniowy podgląd sprzedaży zawiera informację o liczbie sprzedanych porcji i zawiera dane dotyczące kosztów i zysków według dziennych planów. Dzięki takim informacjom możliwe jest korygowanie i poprawianie kolejnych planów dziennych.

Cennik

Do dań w menu można przypisywać ceny rekomendowane. Po wybraniu produktu lub receptury jako dania menu system podpowiada do wyboru cenę regularną i cenę rekomendowaną. Cena rekomendowana to cena charakterystyczna dla danego menu (czyli, cena produktu sprzedawanego w ramach menu obiadowego lub menu na lunch.)  Użytkownik może zmieniać cennik użyty dla danego menu, określając datę jego obowiązywania.

Zarządzanie recepturami

Receptury mogą być centralnym elementem procesu zarządzania restauracją. Określają one, jakie składniki i w jakiej ilości są niezbędne do wyprodukowania jednej porcji. Niektóre bardziej złożone zawierają w sobie podrzędne receptury. LS Nav Hospitality umożliwia sprawne zarządzanie recepturami.

Przy pomocy programu można:

  • grupować receptury według składników, stylu, kategorii;
  • rejestrować czas produkcji i instrukcje dotyczące przygotowania posiłku;
  • rejestrować inne pozostałe elementy takie jak naczynia czy tace;
  • korzystać tymczasowo z opcjonalnych składników w ramach wersji receptury, a potem przywrócić standardową recepturę;
  • rejestrować ilości składników receptury na określoną liczbę porcji, obliczać przy pomocy programu ilość na porcję;
  • rejestrować ilość dla każdego składnika receptury w dowolnej jednostce miary w czasie, nawet gdy program oblicza ilości w podstawowej jednostce miary (jednostki miary są porównywane według zdefiniowanych współczynników konwersji jednostek);
  • gromadzić informacje dotyczące wartości odżywczych oraz wyświetlać informacje o wybranych wartościach odżywczych;
  • kopiować recepturę i zmieniać jednocześnie jej rozmiar.

Cennik

Cena zapasu i receptury może zależeć od typu zamówienia. Na przykład wodę mineralną można sprzedać po różnych cenach w zależności od tego, czy zamówiono ją w restauracji, barze czy też na wynos. Od miejsca sprzedaży mogą  być również uzależnione oferty.

Możliwe jest również definiowanie różnych cen dla różnych menu. Zależą one wówczas od tego, czy dania są sprzedawane z menu lunchowego, menu obiadowego czy też weekendowego.

Wyłączenie składników

Po wyświetleniu listy składników na ekranie POS można usunąć wybrane składniki. Zasady wyłączenia składników definiuje się w ustawieniach, podobnie jak to czy program ma przeliczyć cenę po pominięciu składników.

Dodawanie modyfikacji zapasu

Program umożliwia również tworzenie list zapasów, które dodawane są do receptur na POS, czyli modyfikacji zapasu.  Możliwie jest także grupowanie list oraz wyświetlanie na jednym ekranie kilku list takich jak dodatki mięsne, sosy, dodatki warzywne.

Po wybraniu określonego typu receptury system wyświetla wszystkie dostępne modyfikacje automatycznie lub po potwierdzeniu przyciskiem.  Modyfikacje przypisuje się do receptur, grup produktów lub kategorii zapasów. Można je również połączyć z tylko wybranymi jednostkami miary i typami zamówień.

Program umożliwia również dodawanie niektórych produktów za darmo. Modyfikacjom można przypisać określoną cenę w zależności od jednostki miary.

Wydruki kuchni

Procedura wydruków kuchennych w LS Nav Hospitality pozwala na automatyczne przetwarzanie zamówień klientów poprzez przekazywanie ich w odpowiedniej kolejności do właściwych miejsc i stanowisk w restauracji. Użytkownik ma możliwość kontrolowania tego, na których stanowiskach lub monitorach ma pojawiać się zamówienie na poszczególnych etapach procesu. Ustawienia definiuje się według restauracji, typów zamówień, wszystkich produktów, produktów w grupie produktów lub grupie specjalnej, czy też według indywidualnych produktów.

System obsługuje trzy typy stanowisk:

  • drukarki OPOS
  • drukarki z systemem Windows
  • monitory kuchenne

Drukarki  OPOS i Windows są wykorzystywane do wydruków w czasie przygotowywania jedzenia.

Na ekranie można wyświetlić listę zamówień oczekujących na produkcję. Lista zawiera dodatki i zmiany w zamówieniach. Listą tą można zarządzać przy pomocy cztery funkcji: Rozpocznij, Zakończ, Usuń (anulowanie zamówienia) oraz Pokaż. Informacje wprowadzane na monitorach w kuchni są wyświetlane na menu POS.

W przypadku dostaw i zamówień na wynos proces jest bardziej skomplikowany. System ułatwia jego obsługę, pokazując informacje o bieżącym stanie zamówienia na stanowiskach oraz powiadamia z wyprzedzeniem o czasie przygotowania zamówień do dostawy lub odbioru.

Przejrzysty układ

Wszechstronne raportowanie

LS Nav Hospitality zapewnia możliwości wszechstronnego raportowania. Raporty mogą być przygotowywane na wiele sposobów. Proces bazuje jednak zawsze na trzech poziomach:

Poziom transakcyjny: Transakcje generowane na POS są najbardziej szczegółowe. Na tym poziomie można analizować zawartość poszczególnych wydruków.

Poziom statystyczny: System może wygenerować dane statystyczne na podstawie informacji dotyczących transakcji na terminalach POS, personelu, płatności i sprzedaży. Użytkownik może określić częstotliwość i szczegółowość generowanych statystyk. Tego typu raporty dostarczają informacji o efektywności poszczególnych członków zespołu lub POS. Wyniki mogą być następnie wykorzystywane w analizach sprzedaży w restauracji według godzin.

Historia sprzedaży: Raporty sprzedaży przedstawiają dzienne wyniki oparte na informacjach o poziomie zapasów i zapisach transakcji finansowych. Są one zazwyczaj generowane raz dziennie i nie są zbyt szczegółowe. Okazują się jednak przydatne w przypadku analiz długoterminowych.

Raportowanie w oparciu o trzy poziomy zapewnia wiele możliwości. System może generować różnorodne analizy zarówno online jak i w formie raportów.

W raportach i analizach online wykorzystywane są charakterystyczne dla funkcjonalności NAV filtry i tzw. flowfilters, dzięki którym użytkownik może wybierać na przykład dni, tygodnie, miesiące, kwartały lub lata, które mają być ujęte w raporcie. Program umożliwia również niestandardowe filtrowanie dat.

Zaawansowane statystyki

W module zaawansowanych statystyk dostępne są dodatkowe opcje raportowania na poziomie statystycznym. Oznacza to, że każdy użytkownik ma możliwość zdefiniowania własnego widoku analizy danych. Przypomina to plan kont w module Księga główna. Dodatkowo użytkownik może korzystać z innych funkcji analitycznych takich jak:

  • Analiza danych sprzedażowych takich jak liczba klientów oraz łączna sprzedaż,
  • Analiza danych pozaprzedażowych takich jak liczba unieważnień, otwarć szuflad i zwrotów,
  • Porównanie pomiędzy okresami,
  • Obliczenia według ustawień użytkownika zależne od wyników,
  • Kolorowe alerty dotyczące niskich/wysokich stanów,
  • Niestandardowe formatowanie,
  • Wyniki mogą być kopiowane do programu Microsoft Excel.

Sprawdź koszt wdrożenia systemu dla gastronomii

TOP