Konferencja dla biznesu: System ERP i CRM w ekosystemie rozwiązań Microsoft
Biorę udział

Zarządzanie sprzedażą w sklepie stacjonarnym Westwing

Autor: Daria Widerowska

W listopadzie 2016 roku, w warszawskiej galerii handlowej Arkadia otwarto pierwszy sklep stacjonarny Westwing. To pilotażowe przedsięwzięcie wymagało wdrożenia nowoczesnego rozwiązania do zarządzania sprzedażą detaliczną, które integrowałoby sprzedaż z systemem finansowo-magazynowym. Wybrano system LS Nav, który został wdrożony przez firmę IT.integro.

Westwing. Od sklepu internetowego do sklepu stacjonarnego

Westwing jest marką globalną. Klubem zakupowym funkcjonującym w 14 krajach, na rynku europejskim a także między innymi w Brazylii oraz Rosji. Westwing oferuje swoim klientom ponad 3.500 marek produktowych, szeroki wybór mebli, dekoracji oraz akcesoriów do wnętrz. Klub obsługuje już ponad 26 milionów członków z całego świata.

Polski oddział Westwing powstał w 2011 roku. Zatrudnia 120 pracowników w siedzibie w Warszawie, gdzie znajduje się również regionalne centrum logistyczne. W zeszłym roku firma zdecydowała się na stworzenie pierwszego, pilotażowego sklepu stacjonarnego, który podobnie jak sklep internetowy posiada szeroki asortyment mebli i dekoracji w stylach klasycznym, skandynawskim i glamour.

Stworzyliśmy unikalny model sprzedaży stacjonarnej, który zakłada bardzo częste zmiany w asortymencie. Podzieliliśmy sklep na kilka stref i w każdej z nich prezentujemy rzeczy pasujące do siebie stylistycznie – tak, jak na stronie Westwing.pl. Regularnie wymieniamy część produktów w każdej strefie, a co dwa tygodnie do jednej wprowadzamy meble i dodatki w nowym stylu. Część z nich jest dostępna tylko w pojedynczych egzemplarzach, inne w niewielkich seriach. Wszystko po to, aby klienci za każdym razem znajdowali u nas coś nowego i niepowtarzalnego do swojego domu – powiedziała Marta Suchodolska, dyrektor kreatywna Westwing Polska.

Wybór oprogramowania do zarządzania sprzedażą od LS Retail

Otwarcie pierwszego na świecie sklepu stacjonarnego Westwing było wyzwaniem. Aby usprawnić procesy sprzedażowe oraz zintegrować system finansowy i magazynowy ze sprzedażą, zdecydowano się na wdrożenie oprogramowania dla sprzedaży detalicznej – LS Nav.

LS Nav to zintegrowany system, który obsługuje zarówno siedzibę główną firmy, jak i zaplecze sklepu oraz punkt POS. LS Nav został zaprojektowany w oparciu o system Microsoft Dynamics NAV. Oznacza to, że użytkownicy mają dostęp do różnych obszarów oprogramowania ERP, takich jak finanse, sprzedaż, marketing, zarządzanie magazynem i usługi.

LS Nav wdrożono w ponad 3 000 firmach posiadających ponad 50 000 sklepów z 115 000 terminalami POS. Wśród użytkowników systemu znajdują się m.in., IKEA, Adidas, Hard Rock Café, David’s Bridal, Elie Saab, Futbolmania, InMotion Entertainment, Petit Bateau, Parkson Department Stores.

W dzisiejszych czasach, z punktu widzenia strategii sprzedaży, konieczne staje się zapewnienie klientowi detalicznemu dostępu do wszystkich ofert oraz promocji. Niezależnie od tego czy dokonuje on zakupów w sklepie stacjonarnym czy poprzez sklep internetowy. Jest to możliwe poprzez zapewnienie skalowalnego systemu, który zautomatyzuje procesy finansowo-logistyczne firmy oraz umożliwi zarządzanie dostępnością towaru w całej sieci. Dodatkowo zapewni integrację z rozwiązaniami e-commerce z każdego miejsca i urządzenia – powiedział Przemysław Kniat, Menadżer ds. sprzedaży, IT.integro.

Westwing zdecydował się na rozwiązanie firmy LS Retail ze względu na dobre rekomendacje oraz popularność oprogramowania wśród firm detalicznych, prowadzących sprzedaż wielokanałową.

magnifiercrosschevron-downtext-align-right