W obecnych czasach, by odnieść sukces w branży retail, należy wykazać się głębokim zrozumieniem potrzeb i oczekiwań klientów.
Wykorzystując system Microsoft Dynamics CRM, retailer ma do dyspozycji szereg narzędzi i strategii, które może wykorzystać by sprostać wymaganiom klientów. System daje możliwość zbierania różnorodnych informacji na temat odbiorców, dlatego zarządzanie nimi jest tak istotne z punktu widzenia sprzedawcy. Wśród korzyści, jakie oprogramowanie CRM przynosi retailerom warto wymienić:
- Możliwość zbierania danych, będących podstawą dla budowy strategii marketingowych, koncentrujących się na określonych działaniach;
- Tworzenie profili klientów, zapewniających wgląd do zachowań oraz wzorców zakupowych;
- Rozpoznawanie klienta poprzez wielokanałowy kontakt np. marketing, telemarketing, czy śledzenie jego działań w ramach zakupów. Możliwość dzielenia zbioru klientów na poszczególne grupy wg zwyczajów zakupowych i efektywnego kierowania do nich kampanii marketingowych;
- Prowadzenie wielokanałowych kampanii marketingowych, do sprecyzowanych grup klientów;
- Wyższa jakość obsługi oraz efektywniejsza realizacja zamówień klientów, dzięki szczegółowym danym o kliencie oraz stanach magazynowych;
- Indywidualne podejście do obsługi klienta, możliwe dzięki pełnej informacji o jego preferencjach.